ziarah lagi ye.. ;)

siapa setuju untuk buat reunion 8 tahun akan datang?

Thursday, August 12, 2010

kata-kata aluan

salamun alaik! hehe, taktau nak bagi tajuk apa. =)

just sharing. tadi ziarah fb kawan² hira'. macam² status ada. tension belajar, in relationship with .... , tak pandai melukis, rindu ramadhan dekat sekolah, bosan pun ada, sedih, dsb.. bila ana buat survey, agak ramai yang down dengan sekeliling.

jadi, apa peranan kita sebagai kawan sekampung? yelah, hira' tu kampung kita jugak kan? =) rajin-rajin contact, DOAKAN kawan kita kuat! dengar cerita, ada yang dah berpunya pulak tu.. hehe, =p tak kisahlah kita dah pakai cincin ke, yang penting kita SEMUA dah berpunya. tak percaya? anda fikirlah sendiri. dengan siapa kita sudah bertunang...?

alhamdulillah! walau di mana sahaja kita berada, ingat misi kita.

1- belajar liLlahi ta'ala
2- meningkatkan ilmu
3- meningkatkan martabat bangsa, agama dan negara
4- memberikan keyakinan untuk sampai Islam
5- dsb

di samping itu, bergaul dengan masyarakat sekeliling perlu. amat perlu. tak boleh sia-siakan masa dengan perihal kita sahaja. kalau dulu kat sekolah kita kureng, time ni la kita nak tukar imej kita. buktikan kat masyarakat umum, SIAPA kita sebenarnya? eceh, macam nak berpolitik.. =p

kalau kita rasa down, ingat Allah banyak²! Allah takkan pilih orang yang tak mampu untuk buat something. kitalah selayak-layaknya!! ingat itu. kadang-kadang kita rasa tak mampu, ingat balik time kita nak amik spm. bila dah lepas spm, kita rasa 'Alah, spm tu~ macam tu je....!'

gunakan masa dengan amat baik! dah 17tahun/18tahun/19tahun masa kita berlalu. yang depan, kita tak tahu macamana coraknya. jadi, don't waste our time! nak berehat, takde masalah. nak bersembang pun, tak haram. bila dia haram? bila kita buat something yang Allah murka. wallahualam.

kadang-kadang ada yang frust tengok orang sekeliling. berihsan la. tak semua orang faham apa yang kita faham. lebih baik berbaik sangka, itu akan kurangkan kepedihan jiwa+mata.

still kena rujuk naqibah masing-masing. tak kisahlah dia ikut parti mana. jangan beria-ria libatkan diri dengan politik. medan kita sekarang, STUDY. nak berpolitik, tunggula time kita betul² matang /dewasa. (maaf kalau terasa!) walaubagaimanapun, ikatkan diri kita dengan mana² jemaah untuk kuatkan diri, rohani, dsb. rugi kalau diri kita (). wallahualam.

sharing is caring. caring is just for YOU! =)
salam perjuangan,
ur friend!!

No comments:

Post a Comment

harapan

kita adalah generasi harapan agama. walaupun kita wanita, tidakkah Aisyah Humaira' r.a dan Fatimah az-Zahra' r.a itu juga wanita..? kita mampu membangkitkan kembali daulah yang lama tidak kelihatan. walaupun hanya dengan sebuah blog...